شنبه 12 بهمن 1398
یکپارچگی حسی در کودکان اتیسم
کودک برای جبران این نقیصه, حرکات و فعالیتهای غیر عادی و کلیشه مانند از خود بروز میدهد.
یک کاردرمان با تجربه با یکپارچگی این حس ها از طریق تعدیل و یا افزایش حس ها میتواند در دراز مدت باعث کنترل این حرکات شده و کمک شایانی به بهبود وضعیت گفتاری و مهارتهای دست کودک نماید.
انجام تمرینات یکپارچگی حسی توسط افراد کم تجربه که هیچ شناختی از این وضعیت در کودک ندارند و استفاده از روشهای مثلا ابتکاری' میتواند باعث کاهش عملکردهای کودک شده و کودک را در یک سیر پسرفت قرار دهد که جبران آن در آینده بسیار سخت میباشد و اولین نمود آن در خود فرورفتگی بیشتر کودک و درک گفتار پایین می باشد.
نظرات شما عزیزان: